onsdag 14. april 2010

timeout

Skal seie han kvapp til, han som åpna sandboksen ved garasjen i burettslaget og fann ein liten engel samankrølla nedi der.
Ver så snill, lat meg sove, bad engelen. Eg er heilt utsliten, og treng ein timeout.

Mannen let forsiktig lokket att.
Seinare på dagen tenkte han at burde sagt med mild røyst til engelen at han kunne sove så lenge han ville. Det var jo tross alt vår, og ingen i grannelaget trong opne sandboksen att før til vinteren.

Men da han kom heim, var det berre ei lita grop i sanda att etter engelen.

Han var vel ferdig med timeouten sin.

1 kommentar:

Pelone Wahl sa...

Vet du Marit, leste denne allerede i går, men klarte ikke legge inn noen kommentar, til det var dette for rørende. Ville ikke skrive noe som helst, ville bare være i historien, være med engelen, og på mannens og eget vegne, sørge over at den var borte. Jeg elsker den, engelen, måtte den en dag komme hit, for her hos meg er det nesten alltid noen som sover. Denne ville likt det, å ligge i skje mellom kattenen mine. SEND DEN HIT! :)